20.000ste melding voor het Meldpunt

November 8, 2016

 

Het meldpunt van stad Tongeren kreeg vandaag de 20.000ste melding te verwerken. Het ging om een sluikstort aan de glasbollen op De Locht. Dankzij de opmerkzaamheid van een inwoner kon het stort nog dezelfde dag opgeruimd worden.


Sinds 1 augustus 2013 kunnen inwoners terecht bij het meldpunt voor alle defecten, klachten en bemerkingen van technische aard. Wie naar het meldpunt belt krijgt Nele Rosmeulen, Hanne Penders of Bart Rochus aan de lijn. Zij zorgen voor een centrale registratie en volgen de dossiers op een eenvormige manier op. Binnengekomen meldingen worden onmiddellijk doorgegeven aan de juiste dienst en worden op die manier sneller afgehandeld.

An Christiaens, schepen van Openbare Werken, is tevreden:

“De 20.000ste melding bewijst dat Tongenaren vlot de weg vinden naar het meldpunt. Dankzij de inzet van onze medewerkers tillen we de dienstverlening naar een hoger niveau. Inwoners krijgen er meteen de nodige informatie en de melding komt snel bij de juiste persoon terecht. Ook voor ons is de centrale registratie belangrijk om zicht te krijgen op mogelijke knelpunten. We gaan op die manier volop voor klantvriendelijkheid en efficiëntie.”

Het onderhoud van de gebouwen is de belangrijkste aandeelhouder in de meldingen, samen met de organisatie van evenementen. Sluikstorten wordt het vaakst gemeld door inwoners. 

Het meldpunt is telefonisch te bereiken op 012 80 00 08 of per mail naar meldpunt@stadtongeren.be. Je kan er terecht voor volgende meldingen:

- zwerfvuil/sluikstort 
- verstopping van riolering/straatkolken 
- beschadiging/ontbreken van signalisatiemateriaal (straatnaamborden, verkeersborden) 
- problemen met ongedierte (ratten, steenmarters) 
- gebreken aan wegen en stoepen 
- snoeien van bomen en struiken op openbaar domein 
- maaien van perken en plantsoenen op openbaar domein  

Please reload

© 2018 | An Christiaens

  • YouTube Social Icon
  • Wix Twitter page
  • Wix Facebook page
  • Instagram Social Icon